søndag 3. januar 2010

Siste dag...

Siste dag av hva lurer du kanskje på?

Siste dag av 2009 er vi allerede ferdig med. Vi hadde en svært koselig feiring på Lian med familiene Maroni Stavik og Lea Hersvik. På dagen var vi i akebakken en tur før det ble Torkilds "dynegrøt" til middag :) Etter at de søte små var i seng koste vi voksne (voksen er et rart ord forresten, vet ikke helt om det passer på oss enda) oss med spleise koldtbord. Tror du vi ble mette av pai med grønn salat, kalun med waldorfsalat, bali kyllinggryte med ris og rundstykker? Og for å runde av det hele hadde vi Dronning Maud fromasj + riskrem til dessert. Vi rullet nesten ned fra bordet og over til sofaen... Ved midnatt var vi ute å kikket på de rakettene som var synlig i snøværet med hver vår babycall i hånda. De søte små sov seg gjennom det hele (heldigvis).

Dette avsluttet 2009.

Men det var ikke det jeg tenkte å skrive om som siste dag. Kanskje du tenker at da må det være siste dag av juleferien? Og det stemmer jo at det er det. Etter nesten to uker med juleferie for John er det arbeidsdag igjen i morra. Det har vært ei koselig jul med en god blanding av diverse juleselskaper og avslapning. Kan vel sies at Marte kom godt ut av jula. Det var masse pakker under treet med hennes navn på, med andre ord helt normalt :) I pakkene var det både fine klær og morsomme leker. Ho skjønte ikke så mye av det med pakker, men litt spennende var det tydeligvis. Neste år blir det vel full fart og mye spenning over pakkan.

Nå er det vel på tide å komme fram til det jeg egentlig tenkte å skrive om :)
I dag er nemlig siste dag av permisjonen min.

Etter å ha vært hjemmeværende i 418 dager skal jeg tilbake på jobb igjen i morra. Skal ikke legge skjul på at jeg "gledegruer" meg til det. Mye har skjedd både internt på kontoret og ute i bransjen. Med finanskrisen forsvant noen ansatte, men nye har kommet til. TEK07 har trådt i kraft for fullt og det betyr for min del noen nye ting å ta hensyn til i prosjekteringen som jeg ikke er vant til. Satser på at det skal gå greit å jobbe igjen etter en liten innkjøringsfase (bruker vel en dag på å rydde innboksen til e-posten min).
Marte har sin første dag i barnehagen i morra. Vi har pakket bag med skifteklær, bleier og det ho ellers kan trenge i barnehagen. Tror i hvert fall vi har pakket det ho trenger. Vi har ikke gjort dette før så det kan vel hende vi også trenger litt tilvenning til barnehagetilværelsen. Det er John som skal ta første dag med tilvenning, tror han er litt spent. Marte og jeg har tross alt vært på besøk et par ganger så vi er litt kjent på avdelingen. Etter planen så er det min tur til å dra med ho på tirsdag og ellers så får vi se hvordan det går. Kanskje ho ikke trenger mer tilvenning enn det, tiden vil vise.

Nå er det på tide å finne senga hvis vi skal ha en sjangs til å komme oss opp i morra og avgårde til rett tid. Ingen av oss er særlig morgenfugler men klokka ringer likevel 06.30...
Ønsker alle en god natt og en god start på 2010!

1 kommentar:

  1. Håper det går fint i dag - både på jobb og i barnehagen! Kommer til å savne å finne på ting med dere på formiddagstid framover - men vi får ta det igjen i helgene :)

    SvarSlett