onsdag 28. september 2011

Broom sier bilene!

I helgen hadde jeg syhelg med Kjersti.  Mannfolk. storesøsken og bikkjer ble sendt på hytta mens stua her ble overtatt av symaskiner, stoffer, nål og tråd. 
Hadde mange planer for hva jeg skulle sy, men fikk ikke helt gjennomført de.  Kombinasjonen av en ikke helt samarbeidsvillig liten gutt (han fikk to tenner forrige uke) og at jeg ble syk selv gjorde sytida litt lite effektiv.

Men noe ble i hvert fall sydd og her er første plagg ut:

bilbukse

Har tatt en av mannens gamle dongeribukser som hadde hull på upraktiske steder og brukt buksebeina til en ny bukse til snuppa.  Brukte sammen mønster som på ballongbuksa for noen innlegg siden, men har sydd denne med ribb i beina og uten for.

Ble utenpåliggende lommer med tøffe biler denne gangen (synes bilstoffet er kjempefint, glad jeg har mer av det).  Ble ikke helt fornøyd med ribben i beina men vi får prøve den ut i praksis før jeg eventuelt syr den om.

Størrelse:  3 år 
Mønster:  Minikrea 20301
Stoff:  Gjenbruk av gammel dongeribukse, ribb og bomullsstoff fra S&S.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar