fredag 19. februar 2010

Camo girl og det nye vidunderet

Etter å ha blitt bitt av sybasillen så kom en overlockmaskin ganske fort på ønskelista mi. Om jeg ikke hadde vært snill nok i året som gikk eller om det var noe anna vet jeg ikke, men det kom i hvert fall ikke noen symaskin fra julenissen.

Bestemte meg for å dedikere innholdet av sparegrisen til symaskinsparing og etter ei stund begynte det å bli noen kroner. Så dukket det opp et kjempetilbud på en demo-maskin som kun skulle brukes et par dager på et kurs i Oslo. Etter litt tenking så slo jeg til på tilbudet!

Nå står det en splitter ny og fin Janome MyLock 644D på bordet mitt:
Er den ikke fin :)

Det nye vidunderet har så klart blitt prøvd ut allerede. Etter noen prøvelapper så gikk jeg løs på et sett til Marte med bukse og genser. For å være første forsøk så ble jeg ganske så fornøyd. Maskina er helt herlig. Det blir flotte sømmer og så går det så fort å sy sammenligna med den gode gamle symaskina.

Buksemønsteret har jeg prøvd ut tidligere mens genseren er et nytt mønster. Begge er hentet fra boka "Børnetøj 0-3 år" av Hanne Meedom. Litt trøbbel med å få det til bra i halsen. Har aldri prøvd meg på trykknapper før, men det gikk da på et vis å få de på plass.

Her er resultatet:


1 kommentar:

  1. Alltid lika stiliga kläder från fru Grønn-Hagen! Hvor har du bestillt de små etiketterne du syr på klærne du lager??

    SvarSlett