søndag 16. januar 2011

4 ting…

Kristin har sendt meg en utfordring og det kan jeg nesten ikke si nei til :)  Utfordringen lyder som følger:
Nevn:
-  4 TV-program du ser på
-  4 ting du har gjort i dag
-  4 ting på din ønskeliste
-  4 ting du liker dårlig

Så, here goes:

4 TV-program jeg ser på:

  • Tid for hjem:  et oppussingsprogram som er fint å se på.  Ikke masete og fullt av skrullete ideer.
  • Bones:  en helt herlig serie!  Har ikke fått med meg de siste sesongene men det skal jeg nok få gjort noe med framover.
  • Det store korslaget:  må sees!  Heier så klart på Team Dag (og litt ekstra på Ragnhild, min superflinke, flotte frisør)!
  • Jordmødrene:  fasineres av alt som har med fødsler og barn å gjøre.  Så på forrige sesong før Marte ble født og har absolutt ikke tatt skrekken.

4 ting jeg har gjort i dag

  • Sydd:  har fått litt tid ved symaskinene så et plagg er ferdig og et nytt påbegynt.  Følg med i bloggen de nærmeste dagene så skal du nok få se hva som er laget.
  • Vasket babyklær:  første maskin med bittesmå babyplagg er vasket.  Mesteparten er arvet fra Marte og det er rart å tenke på at ho har vært så liten en gang!
  • Farget gulpekluter:  rosa er ikke så kult…  Så i dag gikk en haug med rosa og hvite gulpekluter i maskina med farge.  Og ut kom en bunke med knall blå kluter!
  • Sovet:  i dag har det blitt to dupper (det er mer enn Marte det).  Kroppen er visst stilt inn slik for øyeblikket at jeg bare sovner…  Kunne fort ha blitt en tredje dupp under barne-tv men klarte å holde meg våken med strikking.

4 ting på min ønskeliste

  • Ny barnevogn:  har veldig lyst på en ny vogn til lillebror siden Marte bruker sin i barnehagen, men vi får se hva løsningen blir.
  • Fuglebrett:  hadde vært koselig med et fuglebrett utenfor vinduet så jeg kunne lagt ut fuglemat og fått små gjester på besøk.
  • Nytt bad:  badet nede er grufullt!  Å få pusset opp det står høyt på ønskelista!  Håper det blir ordning med det i løpet av året.
  • Drivhus:  er vokst opp med drivhus og elsker stundene når jeg kan sitte lunt og godt inne i drivhuset og pusle med små planter mens været herjer ute.  Det gir en utrolig ro og fred i sjel og kropp!

4 ting jeg liker dårlig

  • Smerte:  er vel de færreste som liker smerte og jeg er ikke et unntak i så måte.  Det er egentlig utrolig flott å være gravid men når bekkenet gjør vondt, kynnerne hagler og jeg i tillegg hoster så mye at jeg har fått strekk i noen muskler i magen så er jeg ikke helt fornøyd.
  • Fisk:  innrømmer det gjerne, jeg liker ikke fisk.  Siden jeg nå er regnet som voksen (om jeg er voksen er en annen sak) så spiser jeg likevel pliktskyldig en og annen middag med fisk for å gå foran med et godt eksempel for barna.
  • Å vente:  er elendig til å stå i kø og andre former for venting!
  • Urettferdighet:  dessverre er verden utrolig urettferdig!  Det gjelder både her hjemme, for eksempel saken til Maria Amelie, og ute i den “store” verden hvor barn sulter og er foreldreløse både på grunn av naturkatastrofer og menneskepåførte katastrofer.  Når vi sitter her hjemme og ikke har noe vi egentlig skal klage over så er det godt å vite at det nytter å hjelpe.  Skal fortelle mer om Grønn-Hagen Bjørke Malawi Foundation en dag:  En liten organisasjon i den store verden som gjør en stor forskjell for mange!!

Og så sender jeg utfordringen videre til Kjersti, SsSsS og Kjersti til hverdags.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar