onsdag 8. februar 2012

Middag på en onsdag – uke 6!

Har vært stille på bloggen i det siste.  Det er mye jeg har lyst til å skrive om, men jeg sliter med å få tida til å strekke til.  Vi har en liten gutt som ikke er så glad i å sove om natta så det tærer på energien.

Men nok om dårlig samvittighet for bloggen, tilbake til dagens middag!  I forrige uke var jeg på butikken og skulle gjøre unna ukeshandelen.  Var der sammen med en venninne så vi hadde to barnevogner og en handlevogn på deling (ja det var nok litt av et syn).  Ikke det enkleste å dra med seg gjennom en stor butikk så da jeg kom på at jeg hadde glemt kjøttpudding i det vi nærmet oss kassene orket jeg rett og slett ikke å gå tilbake for å finne det.  Og så fikk jeg kommentaren “Hvorfor ikke lage det selv, det er jo så enkelt!”.  Så da måtte jeg jo nesten prøve det :)

IMG_4168red

Hjemmelaget kjøttpudding med tilbehør

En pakke kjøttdeig ble rørt sammen med litt salt, krydder, potetmel og mjølk.  Helte så røra i en brødform og stekte i vannbad i ovnen i ca. en time.  Kan nesten ikke bli enklere! 

Det er nok stor sannsynlighet for at ferdiglaget kjøttpudding fra butikken ikke kommer til å bli kjøpt igjen for dette smakte!  Og ikke er det noe problem å lage det ferdig kvelden før heller.  Når det er tid for middag går det an å dele den i skiver og varme de i stekepanna mens man lager tilbehøret :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar