lørdag 31. august 2013

En rosa harefrøken

En liten frøken fylte to år i sommer og skulle feire dagen etter at ferien var over.  Sjøl om mammaen er en ivrig syerske sjøl så vet jeg at det settes pris på hjemmesydde gaver.  Og da er det ekstra gøy å sy også!

Frøkna er veldig glad i kaniner for tida og har både ett og to og tre kosedyr som er kaniner.  Jeg var i ferien innom JNY sin butikk i Åre og fikk snopa med meg noen meter med stoffer hjem og ett av de var det soleklare valg for stoff til gave; rosa med kaniner!

IMG_0605blogg

Ny gensermodell denne gangen.  Forsåvidt enkel genser med raglanarm, men i stedet for kun vanlig halsåpning med kanting har jeg valgt å lage knappeåpning langs den ene raglansømmen.  Ribb i armene og kanting nederst i stedet for opplegg.

IMG_0609blogg

Detalj av knepping i raglansømmen.  Min lille hjelper har ikke armer så det ser litt merkelig ut på bildet men ble heldigvis bedre på frøkna :)

Størrelse:  ca. 92
Mønster:  Eget
Stoff:  Interlock fra JNY Design

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar