lørdag 10. august 2013

Purple dots kjole

Sjøl om vi koser oss med sommer regner vi med at høsten kommer i år også.  Har en plan om å sy mest mulig av høstklærne til ungene i år (igjen).  Foreløpig går ikke planen så bra da snuppa og jeg nettopp hadde en tur innom H&M for å fylle opp litt i skuffene hennes.  Men det var mest basisplagg som enkle gensere og et par bukser så jeg tenker som så at det er jo ikke så gøy å sy...

Denne her derimot var gøy å sy!  Fikk i bursdagsgave boka Handmade  som er en samling med ideer og mønster fra kreative syentusiaster fra hele landet.  Mønsteret til denne kjolen er det Mo9ca Design som står bak.  Har i lang tid tenkt på å sy en slik kjole til snuppa, men ikke kommet så langt.  Så mye enklere det ble når noen hadde laget klart et mønster :)

IMG_0244blogg

Kjolen er sydd i en herlig grå velour med lille prikker, lilla velour på armene og hetta er kantet og foret med lilla interlock.  Nevnte jeg at jeg liker lilla?
Hadde egentlig tenkt å legge til noen cm på lengden av denne men det ble jammen glemt i iveren etter å komme i gang... Så den er mer tunikalengde enn kjolelengde.

IMG_0105blogg

Snuppa ble i hvert fall fornøyd med denne kjolen så håper den vil bli mye brukt utover høsten.  Og det blir garantert ikke den siste av denne modellen.  Det er planer i hodet om opptil flere forskjellige :)

Størrelse:  4-5 år
Mønster:  Handmade
Stoff:  Fra lageret, forskjellige opphav

3 kommentarer:

  1. Så fin! Herlige stoffer og farger :)

    SvarSlett
  2. Da skal ikke barnebarnet mitt fryse!

    SvarSlett
  3. Den så veldig god ut! Flott tunika til høsten!

    SvarSlett